Verordening (EEG) nr. 1337/81 van de Commissie van 18 mei 1981 houdende instelling van een voorlopig anti-dumpingrecht op de invoer van bepaalde weefsels van getextureerd polyester van oorsprong uit de Verenigde Staten van Amerika
Verordening (EEG) nr. 1337/81 van de Commissie van 18 mei 1981 houdende instelling van een voorlopig anti-dumpingrecht op de invoer van bepaalde weefsels van getextureerd polyester van oorsprong uit de Verenigde Staten van Amerika
++++
( 1 ) PB NR . L 339 VAN 31 . 12 . 1979 , BLZ . 1 .
( 2 ) PB NR . C 337 VAN 24 . 12 . 1980 , BLZ . 7 .
( 3 ) PB NR . L 134 VAN 31 . 5 . 1980 , BLZ . 1 .
VERORDENING ( EEG ) NR . 1337/81 VAN DE COMMISSIE VAN 18 MEI 1981 HOUDENDE INSTELLING VAN EEN VOORLOPIG ANTI-DUMPINGRECHT OP DE INVOER VAN BEPAALDE WEEFSELS VAN GETEXTUREERD POLYESTER VAN OORSPRONG UIT DE VERENIGDE STATEN VAN AMERIKA
DE COMMISSIE VAN DE EUROPESE GEMEENSCHAPPEN ,
GELET OP HET VERDRAG TOT OPRICHTING VAN DE EUROPESE ECONOMISCHE GEMEENSCHAP ,
GELET OP VERORDENING ( EEG ) NR . 3017/79 VAN DE RAAD VAN 20 DECEMBER 1979 BETREFFENDE BESCHERMENDE MAATREGELEN TEGEN INVOER MET DUMPING OF SUBSIDIERING UIT LANDEN DIE GEEN LID ZIJN VAN DE EUROPESE ECONOMISCHE GEMEENSCHAP ( 1 ) , INZONDERHEID OP ARTIKEL 11 ,
NA OVERLEG IN HET BIJ VERORDENING ( EEG ) NR . 3017/79 INGESTELDE RAADGEVEND COMITE ,
OVERWEGENDE DAT DE COMMISSIE IN OKTOBER 1980 EEN KLACHT HEEFT ONTVANGEN , INGEDIEND DOOR VIER BEDRIJVEN DIE HET GROOTSTE DEEL VAN DE PRODUKTIE VAN WEEFSELS VAN GETEXTUREERD POLYESTER IN DE GEMEENSCHAP VOOR HUN REKENING NEMEN ;
OVERWEGENDE DAT DE COMMISSIE , AANGEZIEN DE KLACHT VOLDOENDE BEWIJSMATERIAAL BEVATTE VOOR HET BESTAAN VAN DUMPING TEN AANZIEN VAN SOORTGELIJKE PRODUKTEN VAN OORSPRONG UIT DE VERENIGDE STATEN VAN AMERIKA , ALSMEDE VAN DAARUIT VOORTVLOEIENDE AANZIENLIJKE SCHADE , DOOR MIDDEL VAN EEN BERICHT IN HET PUBLIKATIEBLAD VAN DE EUROPESE GEMEENSCHAPPEN ( 2 ) EEN ONDERZOEK NAAR DE INVOER VAN BEPAALDE WEEFSELS VAN GETEXTUREERD POLYESTER VAN OORSPRONG UIT DE VERENIGDE STATEN VAN AMERIKA HEEFT AANGEKONDIGD EN OP HET NIVEAU VAN DE GEMEENSCHAP MET DIT ONDERZOEK IS BEGONNEN ; DAT DE COMMISSIE DE NAAR HAAR WETEN DAARBIJ BETROKKEN EXPORTEURS EN IMPORTEURS EN DE INDIENERS VAN DE KLACHT HIERVAN OFFICIEEL IN KENNIS HEEFT GESTELD ;
OVERWEGENDE DAT DE COMMISSIE DE RECHTSTREEKS BETROKKEN PARTIJEN IN DE GELEGENHEID HEEFT GESTELD HUN STANDPUNT SCHRIFTELIJK KENBAAR TE MAKEN EN DIT MONDELING TOE TE LICHTEN ; DAT GEEN ENKELE IMPORTEUR , MAAR WEL ALLE BEKENDE EXPORTEURS VAN DEZE MOGELIJKHEID GEBRUIK HEBBEN GEMAAKT ;
OVERWEGENDE DAT DE INDIENERS VAN DE KLACHT EN DE IMPORTEURS EN EXPORTEURS WAARVAN DE COMMISSIE WEET DAT ZIJ BETROKKEN ZIJN , GELEGENHEID HEBBEN GEHAD KENNIS TE NEMEN VAN ALLE NIET-VERTROUWELIJKE EN VOOR DE VERDEDIGING VAN HUN BELANGEN TER ZAKE DIENENDE INLICHTINGEN DIE AAN DE COMMISSIE ZIJN VERSTREKT ; DAT SLECHTS EEN DER PARTIJEN VAN DEZE MOGELIJKHEID GEBRUIK HEEFT GEMAAKT ;
OVERWEGENDE DAT DE COMMISSIE MET HET OOG OP EEN VOORLOPIGE VASTSTELLING VAN DUMPING EN SCHADE ALLE INLICHTINGEN DIE ZIJ NUTTIG ACHTTE HEEFT VERZAMELD EN GEVERIFIEERD EN EEN ONDERZOEK HEEFT INGESTELD TEN KANTORE VAN DE ZEVEN AMERIKAANSE PRODUCENTEN DIE ZICH BEKEND HADDEN GEMAAKT , TE WETEN BURLINGTON INDUSTRIES INC , GREENSBORO , NORTH CAROLINA , EN HUN FILIAAL BURLINGTON INDUSTRIES ( IERLAND ) LTD , GILLOGE , CLONLARA ; TEXFI INDUSTRIES INC , GREENSBORO , NORTH CAROLINA ; MILLIKEN AND CO , SPARTANBURG , SOUTH CAROLINA ; GREENWOOD MILLS INC , GREENWOOD , SOUTH CAROLINA ; BLOOMSBURG MILLS INC , NEW YORK ; J . P . STEVENS AND CO INC , NEW YORK ; EN FRANK IX AND SONS , NEW YORK ;
OVERWEGENDE DAT DE COMMISSIE EEN ONDERZOEK HEEFT INGESTELD TEN KANTORE VAN TWEE VAN DE PRODUCENTEN DIE DE KLACHT HEBBEN INGEDIEND , TE WETEN CARRINGTON VYELLA LTD , LONDEN , EN SAMUEL COURTAULD AN CO LTD , LONDEN ;
OVERWEGENDE DAT DE TWEE OVERIGE PRODUCENTEN/INDIENERS VAN DE KLACHT TEGELIJKERTIJD IMPORTEUR VAN DE BETROKKEN GOEDEREN BLEKEN TE ZIJN EN ZIJ DERHALVE ZIJN UITGESLOTEN VAN HET ONDERZOEK BETREFFENDE DE SCHADE GELEDEN DOOR DE INDUSTRIE DIE DE KLACHT HEEFT INGEDIEND ;
OVERWEGENDE DAT HET VOORLOPIG ONDERZOEK NAAR DUMPING TEN DELE DE BEWERINGEN VAN DE KLACHT BEVESTIGDE VOLGENS WELKE DE GEMIDDELDE PRIJZEN VAN BEPAALDE DOOR DE EXPORTEURS OP DE BINNENLANDSE MARKT GEBRACHTE PRODUKTEN TIJDENS DE PERIODE WAAROP HET ONDERZOEK BETREKKING HEEFT , DIT WIL ZEGGEN HET KALENDERJAAR 1980 OF DE OVEREENKOMSTIGE FISCALE PERIODE , LAGER WAREN DAN DE NORMALE VASTE EN VARIABELE KOSTEN BIJ DE PRODUKTIE ERVAN ; DAT IN DEZE GEVALLEN DE NORMALE WAARDE IS BEREKEND DOOR DEZE BENEDEN DE PRODUKTIEKOSTEN LIGGENDE PRIJZEN AAN TE PASSEN , TEN EINDE DE VERLIEZEN OP TE HEFFEN EN EEN REDELIJKE WINST IN AANMERKING TE NEMEN ; DAT , MET HET OOG OP DE VOORLOPIGE VASTSTELLING VAN DUMPING EN ONVERMINDERD EEN ANDERE BEOORDELING IN EEN LATER STADIUM VAN HET ONDERZOEK , DE COMMISSIE , GEHOORD DE ADVIEZEN VAN DE BETROKKEN FIRMA'S , HEEFT GEMEEND DAT 5 % EEN REDELIJKE WINST KON WORDEN GEACHT ; DAT DE AANGENOMEN WAARDE EVENEENS ALS NORMALE WAARDE IS GEBRUIKT INDIEN HET NAAR DE GEMEENSCHAP UITGEVOERDE PRODUKT IN DE REFERENTIEPERIODE DOOR DE BETROKKEN FIRMA'S NIET OP DE BINNENLANDSE MARKT WERD VERKOCHT ;
OVERWEGENDE DAT , IN DE GEVALLEN DAT DE GEWOGEN GEMIDDELDE PRIJZEN OP DE AMERIKAANSE BINNENLANDSE MARKT NIET BENEDEN DE PRODUKTIEKOSTEN LAGEN , DE COMMISSIE DEZE BINNENLANDSE PRIJZEN ALS NORMALE WAARDE HEEFT GENOMEN ;
OVERWEGENDE DAT DE COMMISSIE DE NORMALE WAARDE , BEPAALD VOLGENS EEN DER IN DE TWEE VOORGAANDE ALINEA'S OMSCHREVEN METHODEN , HEEFT VERGELEKEN MET DE PRIJZEN DIE BIJ UITVOER NAAR DE GEMEENSCHAP IN DEZELFDE REFERENTIEPERIODE VOOR DEZELFDE PRODUKTEN WERKELIJK ZIJN BETAALD ; DAT DEZE VERGELIJKINGEN PLAATSVONDEN IN HET STADIUM AF-FABRIEK ; DAT DE EXPORTPRIJZEN ZIJN AANGEPAST WANNEER ZULKS NODIG BLEEK OM REKENING TE HOUDEN MET VERSCHILLEN IN DE FYSIEKE KENMERKEN VAN HET PRODUKT EN IN DE VERKOOPVOORWAARDEN ZOALS TRANSPORTKOSTEN OF BETALINGSVOORWAARDEN ;
OVERWEGENDE ECHTER DAT BURLINGTON INDUSTRIES INC , GREENSBORO , NORTH CAROLINA , DE COMMISSIE UITDRUKKELIJK HEEFT VERZOCHT DE PRIJZEN VAN DE DOOR HAAR NAAR HET FILIAAL IN DE GEMEENSCHAP , MET NAME BURLINGTON ( IRELAND ) LTD , GEEXPORTEERDE PRODUKTEN NIET ALS REFERENTIEPRIJS TE GEBRUIKEN OM DE EXPORTPRIJZEN VAST TE STELLEN ; DAT DERHALVE DE EXPORTPRIJZEN VAN BURLINGTON INDUSTRIES INC NAAR HUN FILIAAL IN DE GEMEENSCHAP OPNIEUW ZIJN BEREKEND OP GROND VAN DE PRIJZEN WAARTEGEN DE INGEVOERDE PRODUKTEN VOOR DE EERSTE KEER AAN EEN ONAFHANKELIJKE KOPER ZIJN VERKOCHT ; DAT IN DIT GEVAL AANPASSINGEN PLAATSVONDEN OM REKENING TE HOUDEN MET ALLE DOOR BURLINGTON ( IRELAND ) LTD GEDRAGEN KOSTEN DIE ZICH TUSSEN DE INVOER EN DE VERKOOP VOORDEDEN , WAARBIJ MET NAME INBEGREPEN DE ALGEMENE EN ADMINISTRATIEVE KOSTEN , VERKOOPKOSTEN , KOSTEN VOOR VERVOER , VERZEKERING , BEHANDELING , DOUANERECHTEN EN , VOOR ZO VER DE PRODUKTEN NIET WERDEN VERKOCHT IN DE STAAT ZOALS ZIJ WERDEN INGEVOERD , DE VERWERKINGSKOSTEN ; DAT VOOR DEZE NIEUWE BEREKENING EEN REDELIJK GEACHT WINSTPERCENTAGE VAN 5 % IN AANMERKING IS GENOMEN ;
OVERWEGENDE DAT UIT HET ONDERZOEK BIJ DE ZEVEN BETROKKEN AMERIKAANSE BEDRIJVEN BLIJKT DAT HUN EXPORTPRIJZEN NAAR DE GEMEENSCHAP BENEDEN DE NORMALE WAARDE LAGEN EN DAT DE GEWOGEN GEMIDDELDE DUMPINGMARGE 38,0 % BEDROEG VOOR J . P . STEVENS AND CO INC , NEW YORK , 30,8 % VOOR FRANK IX AND SONS INC , NEW YORK , ONGEVEER 3,9 % VOOR TEXFI INDUSTRIES INC , GREENSBORO , NORTH CAROLINA ; BURLINGTON INDUSTRIES INC , GREENSBORO , NORTH CAROLINA ; BLOOMSBURY MILLS INC , NEW YORK , EN MILLIKEN AND CO , SPARTANBURG , SOUTH CAROLINA , EN 0,7 % VOOR GREENWOOD MILLS , GREENWOOD , SOUTH CAROLINA ;
OVERWEGENDE DAT , MET BETREKKING TOT LEVERINGEN NAAR DE GEMEENSCHAP VAN AMERIKAANSE EXPORTEURS DIE ZICH NIET BEKEND HEBBEN GEMAAKT , GEBRUIK DIENT TE WORDEN GEMAAKT VAN DE BESCHIKBARE GEGEVENS ; DAT IN HET BUIDIGE STADIUM VAN HET ONDERZOEK UIT DEZE GEGEVENS NIET BLIJKT DAT DE MET DEZE INVOER OVEREENKOMENDE GEWOGEN GEMIDDELDE DUMPINGMARGE BENEDEN DE 38,0 % LIGT ;
OVERWEGENDE DAT , WAT DE SCHADE VOOR DE INDUSTRIE VAN DE GEMEENSCHAP BETREFT , UIT HET BEWIJSMATERIAAL WAAROVER DE COMMISSIE BESCHIKT BLIJKT DAT DE INVOER IN DE GEMEENSCHAP VAN BEPAALDE WEEFSELS VAN GETEXTUREERD PO STER VAN OORSPRONG UIT DE VERENIGDE STATEN VAN AMERIKA VAN 8,7 MILJOEN M2 IN 1979 TOT 16,2 MILJOEN M2 IN 1980 IS GESTEGEN ; DAT DE INVOER VAN DE BETROKKEN WEEFSELS VAN OORSPRONG UIT DE VERENIGDE STATEN VAN AMERIKA IN HET VERENIGD KONINKRIJK , DE MEEST GETROFFEN MARKT , TUSSEN 1979 EN 1980 MET 23 % IS GESTEGEN ; DAT HET AANDEEL VAN DE VERENIGDE STATEN IN DE COMMUNAUTAIRE MARKT VAN 8,7 % IN 1979 IS GESTEGEN TOT 17,1 % IN 1980 ; DAT DEZE INVOER IN 1979 12 % VAN DE BRITSE MARKT UITMAAKTE EN IN 1980 16,4 % ;
OVERWEGENDE DAT IN DE TWEEDE HELFT VAN 1979 EN IN 1980 DE VERKOOPPRIJZEN IN DE GEMEENSCHAP VAN GETEXTUREERD POLYESTER VAN OORSPRONG UIT DE VERENIGDE STATEN VAN AMERIKA TEN AANZIEN WAARVAN DUMPING WERD VASTGESTELD , DIKWIJLS ONDER DE PRIJZEN LAGEN DIE DOOR DE FABRIKANTEN VAN DERGELIJKE PRODUKTEN IN DE GEMEENSCHAP WERDEN TOEGEPAST , MET IN SOMMIGE GEVALLEN EEN VERSCHIL VAN 30 % ; DAT DIT VERSCHIL NOG GROTER ZOU ZIJN GEWEEST INDIEN DE COMMUNAUTAIRE PRODUCENTEN HUN PRIJS NIET HADDEN VERLAAGD IN EEN NIET GESLAAGDE POGING OM HET HOOFD TE BIEDEN AAN DE AMERIKAANSE CONCURRENTIE EN HUN MARKTAANDEEL TE BEHOUDEN ;
OVERWEGENDE DAT DE GEVOLGEN HIERVAN VOOR DE COMMUNAUTAIRE INDUSTRIE VOORNAMELIJK TOT UITING KWAMEN IN EEN VERMINDERING VAN HET MARKTAANDEEL EN EEN VERLAGING VAN DE PRIJZEN VOOR WEEFSELS VAN GETEXTUREERD POLYESTER IN DE GEMEENSCHAP ; DAT BIJ VOORBEELD HET AANDEEL VAN DE COMMUNAUTAIRE FABRIKANTEN IN DE MARKT VAN DE GEMEENSCHAP VAN 1979 TOT 1980 MET ONGEVEER 9 % IS VERMINDERD ; DAT DE PRIJZEN VAN DE DOOR DE FABRIKANTEN IN DE GEMEENSCHAP VERVAARDIGDE WEEFSELS VAN JANUARI 1979 TOT DECEMBER 1980 MET GEMIDDELD 6 % DAALDEN ;
OVERWEGENDE DAT DE COMMISSIE HEEFT VASTGESTELD DAT DE JAREN 1978 EN 1979 WERDEN GEKENMERKTE DOOR EEN SITUATIE VAN UITERMATE ZWARE CONCURRENTIE VOORNAMELIJK DOOR DE INSPANNINGEN VAN DE COMMUNAUTAIRE PRODUCENTEN OM HUN AANDEEL IN EEN GROEIENDE MARKT TE VERHOGEN ; DAT DEZE GROEI SINDS 1979 STILSTAAT , HETGEEN IN DE COMMUNAUTAIRE INDUSTRIE HEEFT GELEID TOT RATIONALISATIEMAATREGELEN EN VOORAL TOT AANZIENLIJKE VERMINDERING VAN DE CAPACITEIT EN OPVOERING VAN DE PRODUKTIVITEIT ; DAT HET DE COMMUNAUTAIRE PRODUCENTEN ECHTER ONDANKS DE RATIONALISATIE-INSPANNINGEN TEN GEVOLGE VAN HET OP DE VERKOOPPRIJZEN UITGEOEFENDE VERLAGENDE EFFECT VAN DE INVOER TEGEN BUITENGEWOON LAGE PRIJZEN IN DE TWEEDE HELFT VAN 1979 EN IN 1980 , NIET MOGELIJK WAS HUN VERKOOPPRIJZEN TE VERHOGEN TEN EINDE DE STERK GESTEGEN KOSTEN VOOR GRONDSTOFFEN TE DEKKEN , EN BIJGEVOLG DE VERLIEZEN VAN DE PRODUCENTEN VAN DE GEMEENSCHAP WEER ZIJN GESTEGEN ;
OVERWEGENDE DAT , ZELFS WANNEER DE GEVOLGEN VAN DE HERSTRUCTURERING IN AANMERKING WORDEN GENOMEN , DE UITWERKING VAN DE INVOER MET DUMPING DUSDANIG IS GEWEEST DAT EEN AANZIENLIJK AANTAL WERKNEMERS MOEST WORDEN ONTSLAGEN , VERSCHEIDENE FABRIEKEN MOESTEN WORDEN GESLOTEN EN VERKORTE WERKTIJDEN WERDEN INGESTELD ; DAT DE WERKGELEGENHEID IN DE INDUSTRIE VAN DE GEMEENSCHAP IN 1980 MET MEER DAN 400 ARBEIDSPLAATSEN VERMINDERDE ;
OVERWEGENDE DAT DE COMMISSIE IN AANMERKING HEEFT GENOMEN DAT DE SCHADE ZOU KUNNEN ZIJN VEROORZAAKT DOOR ANDERE FACTOREN WELKE , AFZONDERLIJK OF GECOMBINEERD , EVENEENS NEGATIEVE GEVOLGEN ZOUDEN KUNNEN HEBBEN VOOR DE INDUSTRIE VAN DE GEMEENSCHAP ; DAT DE COMMISSIE IN DIT VERBAND MET NAME DE OMVANG EN DE PRIJZEN VAN ANDERE INVOER , DE VRAAG NAAR WEEFSELS VAN GETEXTUREERD POLYESTER IN DE GEMEENSCHAP EN DE CONCURRENTIE TUSSEN FABRIKANTEN VAN DE GEMEENSCHAP HEEFT ONDERZOCHT ; DAT DE OMVANG VAN ANDERE INVOER VAN 1979 TOT 1980 GELIJK IS GEBLEVEN EN ONGEVEER 5 MILJOEN M2 BEDROEG ; DAT , VOLGENS DE GEGEVENS WAAROVER DE COMMISSIE BESCHIKT , DE COMMUNAUTAIRE VRAAG NAAR WEEFSELS VAN GETEXTUREERD POLYESTER IN 1980 ENIGSZINS DAALDE , IN DEZE PERIODE HET AANTAL COMMUNAUTAIRE PRODUCENTEN AFNAM EN HET MARKTAANDEEL VAN ANDERE DERDE LANDEN DAN DE VERENIGDE STATEN BETREKKELIJK STABIEL BLEEF ;
OVERWEGENDE DAT DERHALVE KAN WORDEN GESTELD DAT GEEN VAN DEZE FACTOREN IN BELANGRIJKE MATE HEEFT BIJGEDRAGEN TOT DE VERSLECHTERING VAN DE SITUATIE VAN DE PRODUCENTEN IN DE GEMEENSCHAP ; DAT DE NADELIGE GEVOLGEN DIE ALLEEN AAN DUMPING WORDEN TOEGESCHREVEN , DIT WIL ZEGGEN VERMINDERING VAN HET MARKTAANDEEL , PERSONEELSINKRIMPING EN VOORAL EEN VERSLECHTERING VAN DE FINANCIELE SITUATIE , TE ZAMEN EEN AANZIENLIJKE SCHADE VORMEN ;
OVERWEGENDE DAT IN DIE OMSTANDIGHEDEN , TEN EINDE TE VOORKOMEN DAT GEDURENDE DE PROCEDURE SCHADE WORDT VEROORZAAKT , HET BELANG VAN DE GEMEENSCHAP EEN ONMIDDELLIJK OPTREDEN VEREIST DOOR DE INSTELLING VAN EEN VOORLOPIG ANTI-DUMPINGRECHT OP DE INVOER VAN BEPAALDE WEEFSELS VAN GETEXTUREERD POLYESTER VAN OORSPRONG UIT DE VERENIGDE STATEN VAN AMERIKA ; DAT , GEZIEN DE OMVANG VAN DE VEROORZAAKTE SCHADE , DE HOOGTE VAN DIT RECHT GELIJK DIENT TE ZIJN AAN DE VOORLOPIG VASTGESTELDE DUMPINGMARGES ; DAT , AANGEZIEN BIJ DE INVOER VAN GREENWOOD MILLS INC DE DUMPINGMARGE ZEER GERING IS , DIT VOORLOPIGE RECHT NIET TOEGEPAST DIENT TE WORDEN OP DE INVOER VAN BEPAALDE WEEFSELS VAN POLYESTER VERVAARDIGD EN UITGEVOERD DOOR GREENWOOD MILLS INC ,
HEEFT DE VOLGENDE VERORDENING VASTGESTELD :
ARTIKEL 1
1 . ER WORDT EEN VOORLOPIG ANTI-DUMPINGRECHT INGESTELD OP DE INVOER VAN WEEFSELS VOLLEDIG SAMENGESTELD UIT GARENS VAN GETEXTUREERDE POLYESTERVEZELS EN MET EEN GEWICHT PER VIERKANTE METER VAN 175 GRAM OF MEER , DOCH NIET MEER DAN 200 GRAM , VOOR ONGEBLEEKTE WEEFSELS EN VAN 200 GRAM OF MEER , DOCH NIET MEER DAN 225 GRAM , VOOR GEVERFDE WEEFSELS VAN POST EX 51.04 A VAN HET GEMEENSCHAPPELIJK DOUANETARIEF EN OVEREENKOMEND MET DE NIMEXE-CODES EX 51.04-21 EN 25 , VAN OORSPRONG UIT DE VERENIGDE STATEN VAN AMERIKA . DIT RECHT IS NIET VAN TOEPASSING OP DE INVOER VAN BOVENOMSCHREVEN PRODUKTEN VERVAARDIGD EN UITGEVOERD DOOR GREENWOOD MILLS INC , GREENWOOD , SOUTH CAROLINA .
2 . BEHOUDENS HET BEPAALDE IN LID 3 WORDT HET VOORLOPIG ANTI-DUMPINGRECHT VASTGESTELD OP 38,0 % .
3 . HET VOORLOPIGE ANTI-DUMPINGRECHT OP DE INVOER VAN IN LID 1 OMSCHREVEN PRODUKTEN VERVAARDIGD EN UITGEVOERD DOOR FRANK IX AND SONS , NEW YORK , WORDT VASTGESTELD OP 30,8 % ; DAT OP DE INVOER VAN DEZELFDE PRODUKTEN VERVAARDIGD EN UITGEVOERD DOOR TEXFI INDUSTRIES INC , GREENSBORO , NORTH CAROLINA ; BURLINGTON INDUSTRIES INC , GREENSBORO , NORTH CAROLINA ; BLOOMSBURG MILLS INC , NEW YORK , EN MILLIKEN AND CO , SPARTANBURG , SOUTH CAROLINA , WORDT VASTGESTELD OP 3,9 % .
4 . HET RECHT WORDT BEREKEND OP GRONDSLAG VAN DE DOUANEWAARDE VASTGESTELD OVEREENKOMSTIG VERORDENING ( EEG ) NR . 1224/80 VAN DE RAAD VAN 28 MEI 1980 INZAKE DE DOUANEWAARDE VAN GOEDEREN ( 3 ) .
5 . DE VOOR DE TOEPASSING VAN DE DOUANERECHTEN GELDENDE BEPALINGEN ZIJN OP DIT RECHT VAN TOEPASSING .
6 . HET IN DE GEMEENSCHAP IN HET VRIJE VERKEER BRENGEN VAN DE IN LID 1 BEDOELDE PRODUKTEN IS ONDERWORPEN AAN EEN ZEKERHEIDSTELLING TER HOOGTE VAN HET BEDRAG VAN HET VOORLOPIGE RECHT .
ARTIKEL 2
ONVERMINDERD HET BEPAALDE IN ARTIKEL 7 , LID 4 , SUB B ) EN C ) , VAN VERORDENING ( EEG ) NR . 3017/79 , KUNNEN DE BETROKKEN PARTIJEN BINNEN EEN MAAND NA DE INWERKINGTREDING VAN DEZE VERORDENING HUN STANDPUNT KENBAAR MAKEN EN VERZOEKEN MONDELING DOOR DE COMMISSIE TE WORDEN GEHOORD .
BEHOUDENS DE BEPALINGEN VAN DE ARTIKELEN 11 , 12 EN 14 VAN VERORDENING ( EEG ) NR . 3017/79 , IS DEZE VERORDENING VAN TOEPASSING VOOR EEN PERIODE VAN VIER MAANDEN OF TOT OP HET OGENBLIK WAAROP DE RAAD DEFINITIEVE MAATREGELEN VASTSTELT .
ARTIKEL 3
DEZE VERORDENING TREEDT IN WERKING OP DE DAG VAN HAAR BEKENDMAKING IN HET PUBLIKATIEBLAD VAN DE EUROPESE GEMEENSCHAPPEN .
DEZE VERORDENING IS VERBINDEND IN AL HAAR ONDERDELEN EN IS RECHTSTREEKS TOEPASSELIJK IN ELKE LID-STAAT .
GEDAAN TE BRUSSEL , 18 MEI 1981 .
VOOR DE COMMISSIE
WILHELM HAFERKAMP
VICE-VOORZITTER