Home

Mededeling van de Commissie ingevolge artikel 4, lid 1, onder a) van Verordening (EEG) nr. 2408/92 van de Raad — Het opleggen van openbaredienstverplichtingen met betrekking tot geregelde luchtdiensten binnen Frankrijk (Voor de EER relevante tekst)

Mededeling van de Commissie ingevolge artikel 4, lid 1, onder a) van Verordening (EEG) nr. 2408/92 van de Raad — Het opleggen van openbaredienstverplichtingen met betrekking tot geregelde luchtdiensten binnen Frankrijk (Voor de EER relevante tekst)

Mededeling van de Commissie ingevolge artikel 4, lid 1, onder a) van Verordening (EEG) nr. 2408/92 van de Raad — Het opleggen van openbaredienstverplichtingen met betrekking tot geregelde luchtdiensten binnen Frankrijk (Voor de EER relevante tekst)

Publicatieblad Nr. C 072 van 06/03/2001 blz. 0003 - 0003


Mededeling van de Commissie ingevolge artikel 4, lid 1, onder a) van Verordening (EEG) Nr. 2408/92 van de Raad

Het opleggen van openbaredienstverplichtingen met betrekking tot geregelde luchtdiensten binnen Frankrijk

(2001/C 72/03)

(Voor de EER relevante tekst)

I. In toepassing van lid 1, onder a), van artikel 4 van Verordening (EEG) nr. 2408/92 van de Raad van 23 juli 1992 betreffende de toegang van communautaire luchtvaartmaatschappijen tot intracommunautaire luchtroutes heeft Frankrijk besloten om een verplichting tot openbare dienstverlening op te leggen voor geregelde luchtdiensten op de volgende routes.

Toulon/Hyères-Bordeaux

Toulon/Hyères-Toulouse

Toulon/Hyères-Nantes.

II. De openbare dienstverplichtingen zijn als volgt:

Minimumfrequenties, geboden capaciteit, gebruikte vliegtuigen en dienstregeling

Toulon/Hyères-Bordeaux

Met uitzondering van de feestdagen moeten er 235 dagen per jaar buiten de weekends ten minste twee retourvluchten per dag zijn, 's ochtends en 's avonds, en 90 dagen per jaar in de weekends ten minste één retourvlucht op zaterdagmorgen en één retourvlucht op zondagavond.

De dienstregeling moet passagiers die door de week om zakelijke redenen reizen in staat stellen op één dag heen en weer te vliegen en gedurende ten minste zeven uur op de plaats van bestemming te verblijven, zowel in Bordeaux als in Toulon.

De diensten moeten als rechtstreekse vlucht tussen Toulon/Hyères en Bordeaux worden uitgevoerd.

De diensten moeten worden uitgevoerd met een toestel met drukcabine met een capaciteit van ten minste 17 zitplaatsen.

Toulon/Hyères-Toulouse

Met uitzondering van de feestdagen moeten er 235 dagen per jaar buiten de weekends ten minste twee retourvluchten per dag zijn, 's ochtends en 's avonds, en 90 dagen per jaar in de weekends ten minste één retourvlucht op zaterdagmorgen en één retourvlucht op zondagavond.

De dienstregeling moet passagiers die door de week om zakelijke redenen reizen in staat stellen op één dag heen en weer te vliegen en gedurende ten minste zeven uur op de plaats van bestemming te verblijven, zowel in Toulouse als in Toulon.

De diensten moeten als rechtstreekse vlucht tussen Toulon/Hyères en Toulouse worden uitgevoerd.

De diensten moeten worden uitgevoerd met een toestel met drukcabine met een capaciteit van ten minste 17 zitplaatsen.

Toulon/Hyères-Nantes

Met uitzondering van de feestdagen moeten er 235 dagen per jaar buiten de weekends ten minste twee retourvluchten per dag zijn, 's ochtends en 's avonds, en 90 dagen per jaar in de weekends ten minste één retourvlucht op zaterdagmorgen en één retourvlucht op zondagavond.

De dienstregeling moet passagiers die door de week om zakelijke redenen reizen in staat stellen op één dag heen en weer te vliegen en gedurende ten minste seseneenhalf uur op de plaats van bestemming te verblijven, zowel in Nantes als in Toulon.

De diensten moeten als rechtstreekse vlucht tussen Toulon/Hyères en Nantes worden uitgevoerd.

De diensten moeten worden uitgevoerd met een toestel met drukcabine met een capaciteit van ten minste 17 zitplaatsen.

Wat het verkoopbeleid betreft

De vluchten moeten via ten minste één geautomatiseerd boekingssysteem worden aangeboden.

Wat de continuïteit van de dienstverlening betreft

Behalve ingeval van overmacht mag per IATA-luchtvaartseizoen niet meer dan 3 % van het aantal vluchten dat normaal zou moeten worden uitgevoerd om direct aan de maatschappij toe te schrijven redenen worden geannuleerd.

De diensten mogen pas door de maatschappij worden onderbroken na een opzegtermijn van ten minste zes maanden.

De maatschappijen uit de Gemeenschap worden in kennis gesteld van het feit dat indien bij de exploitatie van de betrokken routes de openbaredienstverplichtingen niet in acht worden genomen, dat administratieve en/of juridische sancties tot gevolg kan hebben.