Het opleggen door Frankrijk van openbaredienstverplichtingen met betrekking tot geregelde luchtdiensten tussen Straatsburg en het midden van Engeland (Manchester of Liverpool of Leeds) (Voor de EER relevante tekst)
Het opleggen door Frankrijk van openbaredienstverplichtingen met betrekking tot geregelde luchtdiensten tussen Straatsburg en het midden van Engeland (Manchester of Liverpool of Leeds) (Voor de EER relevante tekst)
13.10.2006 | NL | Publicatieblad van de Europese Unie | C 246/9 |
Het opleggen door Frankrijk van openbaredienstverplichtingen met betrekking tot geregelde luchtdiensten tussen Straatsburg en het midden van Engeland (Manchester of Liverpool of Leeds)
(2006/C 246/09)
(Voor de EER relevante tekst)
1. | Frankrijk heeft besloten om openbaredienstverplichtingen op te leggen voor de geregelde luchtdiensten tussen Straatsburg en het midden van Engeland (Manchester of Liverpool of Leeds) overeenkomstig artikel 4, lid 1, onder a), van Verordening (EEG) nr. 2408/92 van de Raad van 23 juli 1992 betreffende de toegang van communautaire luchtvaartmaatschappijen tot intracommunautaire luchtroutes. |
2. De openbaredienstverplichtingen zijn als volgt:
2.1. Minimumfrequentie
De diensten moeten worden uitgevoerd als rechtstreekse vlucht tussen Straatsburg en Manchester of Liverpool of Leeds, met een frequentie van ten minste één retourvlucht per dag, van maandag tot en met vrijdag, gedurende het gehele jaar.
2.2. Gebruikte vliegtuigen en minimumcapaciteit
De diensten moeten worden uitgevoerd met een vliegtuig met een capaciteit van ten minste achtenveertig zitplaatsen.
2.3. Dienstregeling
De dienstregeling moet aangepast zijn aan de uren van zittingen van het Europees Parlement in Straatsburg, d.w.z. een aankomst in Straatsburg zo dicht bij 14 uur als mogelijk, maar niet later dan dat uur, voor het begin van de zittingen om 15 uur, en een vertrek uit Straatsburg zo dicht bij 17 uur als mogelijk, maar niet vroeger dan dat uur, tegen het einde van de zittingen.
2.4. Commerciële aspecten
Bij het boeken van de vluchten moet een reserveringssysteem per computer worden gebruikt.
2.5. Continuïteit van de dienstverlening
Behalve ingeval van overmacht mag per IATA-luchtvaartseizoen niet meer dan 2 % van het aantal vluchten dat normaal zou moeten worden uitgevoerd om direct aan de maatschappij toe te schrijven redenen worden geannuleerd. Bovendien mogen de diensten pas door de maatschappij worden onderbroken nadat een opzegtermijn van ten minste zes maanden in acht is genomen.
Communautaire vervoerders worden ervan op de hoogte gebracht dat een exploitatie zonder inachtneming van bovengenoemde openbaredienstverplichtingen aanleiding kan geven tot administratieve en/of gerechtelijke sancties.