Home

Zaak C-154/10 P: Hogere voorziening ingesteld op 1 april 2010 door Nokia Oyj tegen het arrest van het Gerecht (Achtste kamer) van 20 januari 2010 in zaak T-460/07, Nokia Oyj/Bureau voor harmonisatie binnen de interne markt (merken, tekeningen en modellen)

Zaak C-154/10 P: Hogere voorziening ingesteld op 1 april 2010 door Nokia Oyj tegen het arrest van het Gerecht (Achtste kamer) van 20 januari 2010 in zaak T-460/07, Nokia Oyj/Bureau voor harmonisatie binnen de interne markt (merken, tekeningen en modellen)

3.7.2010

NL

Publicatieblad van de Europese Unie

C 179/15


Hogere voorziening ingesteld op 1 april 2010 door Nokia Oyj tegen het arrest van het Gerecht (Achtste kamer) van 20 januari 2010 in zaak T-460/07, Nokia Oyj/Bureau voor harmonisatie binnen de interne markt (merken, tekeningen en modellen)

(Zaak C-154/10 P)

2010/C 179/25

Procestaal: Fins

Partijen

Rekwirante: Nokia Oyj (vertegenwoordiger: C. Rehaag, asianajaja)

Andere partijen in de procedure: Bureau voor harmonisatie binnen de interne markt (merken, tekeningen en modellen) (BHIM), Medion AG

Conclusies

arrest T-460/07 vernietigen,

het BHIM verwijzen in de kosten.

Middelen en voornaamste argumenten

Rekwirante vordert vernietiging van het arrest van het Gerecht in zaak T-460/07, aangezien het Gerecht ten onrechte heeft geoordeeld dat er gevaar voor verwarring van de merken LIFE en LIFE BLOG bestaat, en artikel 8, lid 1, sub b, van verordening nr. 40/94(1) derhalve onjuist heeft toegepast. Hierdoor heeft het Gerecht het Unierecht geschonden.

Het Gerecht heeft weliswaar met betrekking tot de overeenstemming van de merken vastgesteld dat de te vergelijken tekens LIFE en LIFE BLOG waren, maar is vervolgens eenduidig verdergegaan op een met deze vaststelling tegenstrijdige wijze, voor zover het ter motivering van de overeenstemming van de merken enkel het deel LIFE heeft beoordeeld van het merk LIFE BLOG dat één geheel vormt.

In dit verband heeft het Gerecht op onjuiste wijze onderzocht, welke consument behoort tot het relevante publiek en hoe de consument de merken percipieert, en hierdoor de in de rechtspraak van het Hof erkende beginselen geschonden.