Zaak T-176/23: Beroep ingesteld op 31 maart 2023 — PT Musim Mas/Commissie
Zaak T-176/23: Beroep ingesteld op 31 maart 2023 — PT Musim Mas/Commissie
22.5.2023 | NL | Publicatieblad van de Europese Unie | C 179/71 |
Beroep ingesteld op 31 maart 2023 — PT Musim Mas/Commissie
(Zaak T-176/23)
(2023/C 179/99)
Procestaal: Engels
Partijen
Verzoekende partij: PT Musim Mas (Medan, Indonesië) (vertegenwoordigers: B. Servais en V. Crochet, advocaten)
Verwerende partij: Europese Commissie
Conclusies
De verzoekende partij verzoekt het Gerecht:
— | uitvoeringsverordening (EU) 2023/111 van de Commissie van 18 januari 2023 tot instelling van een definitief antidumpingrecht op vetzuur van oorsprong uit Indonesië nietig te verklaren, voor zover deze betrekking heeft op verzoekster, en; |
— | de Commissie en elke partij die in de loop van de procedure wordt toegelaten tot interventie aan de zijde van de Commissie te verwijzen in de kosten van deze procedure. |
Middelen en voornaamste argumenten
1. | Eerste middel: de Commissie heeft het beginsel van goede administratie en de motiveringsplicht geschonden door het onderzoek niet te beëindigen na de intrekking van de klacht. |
2. | Tweede middel: de Commissie heeft de artikelen 21, lid 1, en 9, lid 4, van de basisverordening geschonden door niet tot de slotsom te komen dat het niet in het belang van de Unie was om maatregelen in te stellen. |
3. | Derde middel: de Commissie heeft de artikelen 2, leden 3 en 6, en 9, lid 4, van de basisverordening geschonden door een onredelijke en verkeerd berekende winstmarge te gebruiken om de normale waarde van de productcontrolenummers (PCNs), die door verzoekster in niet-representatieve hoeveelheden op de binnenlandse markt werden verkocht, te berekenen. |
4. | Vierde middel: de Commissie heeft blijk gegeven van een onjuiste rechtsopvatting door de normale waarde van vijf PCNs die in het geheel niet door verzoekster waren verkocht op de binnenlandse markt, te berekenen op grond van artikel 2, lid 3, van de basisverordening, zonder dat zij eerst heeft vastgesteld of het mogelijk was om de normale waarde van deze vijf PCNs te berekenen op grond van artikel 2, lid 1, tweede alinea, van de basisverordening. |
5. | Vijfde middel: de Commissie heeft artikel 9, lid 4, van de basisverordening geschonden door een antidumpingrecht in te stellen dat hoger is dan de dumpingmarge, aangezien een onjuiste wisselkoers werd toegepast bij de omzetting van de netto factuurwaarde en kosten, verzekeringen en vrachten van bepaalde transacties van ICOF Europe. |